STILLING LEDIG:

Lurøy kommune søker leder i legetjenesten

Er du strukturert og løsningsorientert, og har et ønske om å styrke og utvikle legetjenesten? Da er det kanskje akkurat du som kan bli leder i legetjenesten på Lurøy.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Lurøy kommune

Stillingstittel: Leder i legetjenesten

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Lurøy

Søknadsfrist: 11. desember

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Lurøy er en kystkommune på Helgeland. Kommunen består av fastland og 1372 store og små øyer.

I denne praktfulle naturen med sjøsalte strender og fagre fjell bor det i underkant av 2000 mennesker.

Moderne hurtigbåter, bilferger og veier gir folket daglige forbindelser. Havet har vært og er vår hovedkilde til næring og liv. I moderne havbruk er vi blant de fremste i landet, og vi satser på nye tiltak innen industri og samferdsel.

Vi har full barnehagedekning og gode muligheter for en aktiv fritid. Kommunen har god økonomistyring og godt samarbeidsklima.

Lurøy kommunes helse- og omsorgstjeneste har en desentralisert struktur med omsorgssentre og tjenester lokalisert i 5 av kretsene i kommunen. Lurøy legekontor, som en del av helsetjenesten består av 6 leger, 5 helsesekretærer og 3 renholdere i små stillinger. De dekker 3 kretser med 4 legekontor.

Vi er inne i en periode der vi utvikler og styrker legetjenesten. Vi har bla kjøpt inn nytt medisinsk utstyr og prøver ut alternative arbeidstidsordninger for leger.

Vi søker deg som vil bidra til utvikling i tråd med allerede igangsatte prosjekter. Du skal være pådriver for kvalitets- og utviklingsarbeid i legetjenesten, og i samarbeid med de andre tjenestene.

Du vil også få være med på å påvirke og sette ditt preg på arbeidet. Her er det mange muligheter. Det vil være et tett samarbeid med kommuneoverlege og HSO-sjef og du vil være del av HSO-etatens lederteam.

Er du ute etter en jobb med spennende og utfordrende oppgaver i en liten, men kompleks tjeneste vil vi gjerne høre fra deg.

Du skal ha din faste arbeidsplass på Onøy, men noe reising mellom kretsene vil være aktuelt.

Se og hør hva de ansatte i Helse-, sosial- og omsorgstjenesten mener om arbeidsplassen og kommunen sin.


Arbeidsoppgaver:

  • Sikre effektiv og forsvarlig drift av legekontorene, inkl. oversikt over regnskap og budsjett
  • Rekruttere, i samarbeid med kommuneoverlegen, ved ledighet og drive personaloppfølging etter kommunens retningslinjer
  • Drive veiledning og opplæring av helsesekretærer
  • Administrere vaktplaner
  • Kunne betjene laboratoriet
  • Koordinere og ha ansvar for innkjøp av medisinske forbruksvarer og medisinsk utstyr
  • Samarbeid med andre tjenester

Kvalifikasjoner:

  • Aut. sykepleier, annen relevant utdanning kan vurderes
  • Erfaring fra arbeid på legekontor er en fordel
  • God systemforståelse er nødvendig
  • Gode IT kunnskaper, ønskelig med kjennskap til journalsystem
  • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Lurøy kommune består av både fastland, og 1372 store og små øyer

Her kommer du tett på næringsliv, folk og fantastisk natur

Velkommen til Lurøy!

Personlige egenskaper:

Helsesekretærene ønsker deg som er strukturert og løsningsorientert, men tar de med på laget og bruker den lange erfaringene de har. De savner av og til litt mer fellesskap da de er spredt rundt på forskjellige plasser i kommunen. Møteplasser kan både være fysiske, men også digitale. Vi har gode IT-løsninger og Teamsmøte er ikke noe problem.

Legene trenger deg som kan planlegge og administrere planer, sette opp arbeidstidsordninger, kalle inn og lede møter og være bindeleddet mellom legene og sekretærene.

Du skal også være leder for de som vasker på legekontorene. De har små stillinger, men oppdraget deres er viktig for helheten.

HSO-sjefen ønsker en leder som vil være med på utviklingen, som ser muligheter innenfor de rammer vi har. Mange ting fungerer allerede veldig bra, men det er viktig at vi hele tiden ser på nye muligheter for forbedring. Samarbeid tjenestene i mellom er spesielt viktig for å få til dette.

Andre ledere vil ha en kollega som tenker at samhandling er viktig, som tenker at vi må løse utfordringene sammen ved dialog.

Det vil nok for noen være mange system å sette seg inn i ; journalsystem, lønnssystem og avvikssystem, men vi er mange som kan dette og vil hjelpe til at også du lærer dette.

Jobben kan i perioder være litt hektisk. Da er det viktig å prioritere rett. Med gode kollegaer og gode medarbeidere får du hjelp, råd og tips.

Personlig egnethet vil som du forstår bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, hovedtariffavtale og kommunalt regelverk
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Kommunal leiebolig på Lurøy
  • Lurøy har full barnehage -og SFO-dekning om det er aktuelt
  • Tiltredelse etter avtale

Spørsmål om stillingen rettes til:

Helse, sosial og omsorgssjef, Anne-Brit Greff, tlf 48244703 eller e-post

Søknadsfrist: 11. desember

Send søknad her


Powered by Labrador CMS